søndag den 15. maj 2011

Retrovogne på Bøjden strand feriepark

Mine 2 første istandsatte "retrovogne" Bøllefrøen og Silverfox er nu kommet på "græs" - de er stillet op på Bøjden strand camping. (http://www.bojden.dk/) Det var STORT  at trille afsted fra værkstedet, hvor de har haft hjem de sidste par måneder. Da jeg købte dem i efteråret tænkte jeg....FEDT....lige en omgang maling...lidt knofedt og lidt designtrylleri...så bliver de til de skønneste retrovogne....Hold op hvor er jeg blevet klogere...når man køber noget som er mere end 30 år gammelt så kan man IKKE klare tingene med en omgang maling......hvor finder man lige den der gummiliste som sidder rundt om vinduet og det der hængsel som er i stykker, hvor får jeg et nyt.....og ups...så var det lige et hjørne hvor der var løbet vand ind....hvordan skifter man lige det??? for det skal jo være tip top i orden når man skal udleje vognene.....JO JO der.....(I kan nok gætte at jeg er taknemmlig over at kende en campingmekaniker)....Det har været en skøn og lærerig rejse........Jeg har nydt hvert øjeblik at gøre dem i stand........

Summa summarum... skriv endelig hvis du har brug for hjælp til at sætte din egen campingvogn i stand.....Hvis du endnu ikke har en vogn...og har lyst til at prøve campinglivets glæder....ja så kan du jo leje en af mine.....smiler
I år har jeg aftalt med den organisation der hedder Top Camp at jeg laver 10 vogne til dem. Her på fyn er der 5 pladser, så de får hver 2 retrovogne......(ja det var så lige lidt reklame..smiler.)
fortsættelse følger.....billeder kommer at de 8 andre når jeg har fået sat dem op...


Bøllefrøen, vogn til 5 pers
Campingvognen er en dansk MKP grand V fra 1972



                                                             Silverfox, vogn til 4 pers
                             Campingvognen er Hollansk af mærket Constructam Comet 5 fra 1971


Silverfox før "makeover"


Silverfox i processen.....her er ALT revet ud...ny beklædning bliver sat op og efterfølgende får den tapet.

1 kommentar:

  1. SUPER SUPER fede campingvogne Marianne, har meldt mig som fast læser på din blog og glæder mig til at se meget mere fra dit værksted.
    Jeg har henvist til din blog på min egen blog, og brugt et af dine foto. Håber der er okay, ellers må du endelig sige til, så piller jeg det af.
    /Line

    SvarSlet